The school that connects "Emotion" with "Emotion".

Tokyo Cool Japan cultivates a lot of human resources who can be proud of in the world
by sensitively reacting the new knowledge and technology necessary for the industry.

Facilities introduction

You can learn from the first about the way producing game and animations in a variety of classes with latest equipment. In addition, you also can acquire the practical skills.

Current student, Graduated student

Nationality ratio of current students

If you select the nationality below, you can see the details of “Introduction of graduates & current students” by nationality.

Time schedule

ゲーム総合学科1th(例)

  • 講義
  • 実習
  Mon Tue Wed Thu Fri
ゲーム制作Ⅰ ライター基礎 シナリオ基礎    
  体感ゲームⅠ
就職セミナー/HR ゲーム概論/HR PC基礎 ゲーム企画Ⅰ
    ゲームエンジンⅠ
       

※時間割は年度によって変更する場合があります

ゲーム総合学科2th(例)

  • 講義
  • 実習
  Mon Tue Wed Thu Fri
ゲーム制作Ⅱ シナリオ演習 シナリオ演習 プロモーション演習  
体感ゲームⅡ
就職セミナー/HR ゲーム概論/HR PC演習 ゲーム企画Ⅱ
    ゲームエンジンⅡ
       

※時間割は年度によって変更する場合があります

ゲーム総合学科3th(例)

  • 講義
  • 実習
  Mon Tue Wed Thu Fri
ゲーム制作Ⅲ ゲームシナリオⅠ ゲームPRⅠ ライター実践Ⅰ  
 
就職セミナー/HR   選択:サウンド 選択:映像制作  
    WEB基礎Ⅰ
       

※時間割は年度によって変更する場合があります

ゲーム総合学科4th(例)

  • 講義
  • 実習
  Mon Tue Wed Thu Fri
修了制作 ゲームシナリオⅡ ゲームPRⅡ    
  ゲーム実践Ⅱ
キャリアアップ/HR     WEB演習Ⅱ
       
         

※時間割は年度によって変更する場合があります

Tution fee